OpenGL 4.2 - Wersja do druku +- Forum komputerowe, forum informatyczne, naprawa laptpów , forum windows, forum linux, Hardware, Overclocking, (https://forum.pcmod.pl) +-- Dział: FAQ - poradniki, recenzje (https://forum.pcmod.pl/forum-128.html) +--- Dział: Newsy (https://forum.pcmod.pl/forum-23.html) +--- Wątek: OpenGL 4.2 (/thread-1943.html) |
OpenGL 4.2 - Olbi - 2011-08-12 Grupa Khronos ogłosiła wydanie specyfikacji OpenGL 4.2, która przynosi nam sporo nowości w API do najbardziej zaawansowanego silnika graficznego 2D i 3D, dostępnego na wiele platform systemowych. Nowa wersja jest w pełni kompatybilna wstecz - pozwalając aplikacjom stopniowo korzystać nowych funkcji, przy zachowaniu pełnej przenośności na różne systemy i platformy. OpenGL 4.2 zostało zdefiniowane przez grupę roboczą OpenGL ARB (Architecture Review Board) i zawiera zaktualizowany język OpenGL Shading Language - GLSL 4.20. Nowe funkcjonalności w specyfikacji OpenGL 4.2 obejmują:
Pełna specyfikacja dostępna jest na stronie opengl.org/registry. Źródło: osworld.pl RE: OpenGL 4.2 - Chicony17 - 2011-08-13 W OpenGL znacznej poprawie ma ulec liczba informacji przesyłanych pomiędzy CPU a GPU, co pozytywnie odbije się na ogólnej wydajności standardu. Wprowadzono też nowe mechanizmy usprawniające pracę na shaderach, które obniżą zapotrzebowanie na pamięć operacyjną. Specyfikacja w wersji 4.2 potrafi też modyfikować podzbiory skompresowanych tekstur bez potrzeby pobierania całych zbiorów przez procesor graficzny. Ma to pozytywnie odbić się na ogólnej wydajności podczas renderowania tekstur. |