Forum komputerowe, forum informatyczne, naprawa laptpów , forum windows, forum linux, Hardware, Overclocking,

Pełna wersja: Instalacja Apache2 + PHP5 + MySQL w Ubuntu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Krótki poradnik jak postawić u siebie serwer Apache2 z obsługą php5 i MySQL w Ubuntu, korzystając z repozytoriów. Wszystkie polecenia wydajemy w oknie terminala, bądź w środowisku tekstowym.

1. Aktualizacja informacji o zawartości repozytoriów

sudo apt-get update

2. Instalacja serwera Apache2

sudo apt-get install apache2

Po zakończeniu instalacji serwer automatycznie się nam uruchomi w tle.

3. Instalacja PHP5

sudo apt-get install php5

4. Instalacja phpMyAdmin - wygodne i darmowe narzędzie przydatne w zarządzaniu bazą danych MySQL

sudo apt-get install phpmyadmin

5. Instalacja serwera MySQL

sudo apt-get install mysql-server

6.Instalacja dodatku do Apache2, który umożliwi nam komunikację z bazami MySQL

sudo apt-get install libapache2-mod-auth-mysql

7. Instalacja dodatku do PHP, umożliwiającego komunikację z bazami MySQL z poziomu skryptów PHP

sudo apt-get install php5-mysql

8. Teraz należy zrestartować Apache'a, aby załadował wszystkie moduły, które przed chwilą zainstalowaliśmy.

sudo /etc/init.d/apache2 restart

9. Pierwsze testy:

Uruchom przeglądarkę internetową i w pasku adresu wpisz: http://127.0.0.1/
Jeśli wszystko przebiegło poprawnie, to powinieneś ujrzeć bardzo prostą stronę z napisem: "It works!"
Teraz sprawdź czy działa phpMyAdmin - wpisz w pasek adresu przeglądarki: http://127.0.0.1/phpmyadmin/
Powinieneś ujrzeć ekran logowania podobny do tego jaki widać na poniższym obrazku:

10. Tworzenie katalogu na przyszłe strony

Najpopularniejszym miejscem na strony użytkowników jest katalog o nazwie public_html będący podkatalogiem katalogu domowego użytkownika. Należy go stworzyć, np. poleceniem:

mkdir ~/public_html

11. Udostępnianie katalogu public_html

Żeby serwer mógł udostępniać strony z tego katalogu, należy dokonać małej konfiguracji. U siebie zrobiłem to dodając odpowiedni alias:

otworzenie pliku konfiguracyjnego sudo gedit /etc/apache2/sites-available/default

teraz dopisujemy alias (zamiast "nazwa_uzytkownika" podaj swoją nazwę użytkownika z sytemu):
Alias /nazwa_uzytkownika/ "/home/nazwa_uzytkownika/public_html/"

Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride None
Order allow,deny
allow from all


i zapisujemy zmiany

dzięki temu aby wejść na stronę użytkownika wystarczy wpisać w przeglądarce: http://127.0.0.1/nazwa_uzytkownika/

12. Ponowny restart serwera

Po każdej zmianie konfiguracji, należy zrestartować serwer, aby wprowadził w życie nowe ustawienia.

sudo /etc/init.d/apache2 restart

13. Ostatni test Smile

Utwórzmy jakąś przykładową stronę testową w public_html

gedit ~/public_html/index.php

Treść strony:


echo "Jesli widzisz te zdanie, to znaczy, ze wszystko zrobiles poprawnie Smile
";
phpinfo();
?>



Wyjaśnienie: funkcja phpinfo() to standardowa funkcja wypisująca informacje o serwerze

Zamykamy edytor zapisując zmiany.

Otwieramy przeglądarkę i wpisujemy adres (oczywiśce trzeba podmienić nazwa_uzytkownika naszą nazwąSmile ):

http://127.0.0.1/nazwa_uzytkownika/

Jeśli widzisz coś w tym stylu, to wszystko jest OK:

To wszystko, życzę powodzenia Smile

Poradnik pochodzi ze strony http://newbie.linux.pl/?id=article&kategoria=3&show=510
Napisany został przez Kamil Kaproń