Forum komputerowe, forum informatyczne, naprawa laptpów , forum windows, forum linux, Hardware, Overclocking,

Pełna wersja: NVIDIA aktualizuje sterowniki z obsługą OpenGL 4.2
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

Po wydaniu nowej specyfikacji OpenGL 4.2, firma NVIDIA od razu zaktualizowała swoje sterowniki dla Linuksa. Wersja 280.10.01.02 posiada pełne wsparcie OpenGL 4.2 i GLSL 4.20, dodatkowo wspierane jest kilka nowych rozszerzeń, zarówno dla sprzętu kompatybilnego z OpenGL 4.2, jak i tych starszych GPU.

Aby w pełni cieszyć się nową specyfikacją, potrzebna będzie karta graficzna oparta o rdzeń Fermi:

  • Quadro Plex 7000, Quadro 6000, Quadro 5000, Quadro 4000, Quadro 2000, Quadro 600
  • GeForce serii 500 (GTX 590, GTX 580, GTX 570, GTX 560 Ti, GTX 560, GTX 550 Ti, GT 545, GT 530, GT 520)
  • GeForce serii 400 (GTX 480, GTX 470, GTX 465, GTX 460 SE v2, GTX 460 SE, GTX 460, GTS 450, GT 440, GT 430, GT 420, 405)

Dla sprzętu obsługującego OpenGL 2, wspierane są te rozszerzenia:

  • ARB_compressed_texture_pixel_storage (w głównej gałęzi OpenGL 4.2)
  • ARB_conservative_depth (w głównej gałęzi OpenGL 4.2)
  • ARB_internalformat_query (w głównej gałęzi OpenGL 4.2)
  • ARB_map_buffer_alignment (w głównej gałęzi OpenGL 4.2)
  • ARB_shading_language_420pack (w głównej gałęzi OpenGL 4.2)
  • ARB_texture_storage (w głównej gałęzi OpenGL 4.2)

Dla sprzętu obsługującego OpenGL 3, wspierane są te rozszerzenia:

  • ARB_base_instance (w głównej gałęzi OpenGL 4.2)
  • ARB_shading_language_packing (w głównej gałęzi OpenGL 4.2)
  • ARB_transform_feedback_instanced (w głównej gałęzi OpenGL 4.2)

Dla sprzętu obsługującego OpenGL 4, wspierane są te rozszerzenia:

  • ARB_shader_atomic_counters (w głównej gałęzi OpenGL 4.2)
  • ARB_shader_image_load_store (w głównej gałęzi OpenGL 4.2)
  • ARB_texture_compression_bptc (w głównej gałęzi OpenGL 4.2)

Źródło: osworld.pl